Free Air Plane Cursors at www.totallyfreecursors.com

martes, 16 de mayo de 2017

ARRÒS BRUT

Encara no havíem publicat la recepta de l’arròs brut i no podia ser… Aprofitat ara que hi ha esclata-sangs, perquè ens hi agraden molt.
L'arròs brut és un dels meus plats preferits, cada dos diumenges per costum din d'arròs brut a casa.
Aquí vos deix els ingredients que es solen utilitzar i la preparació, però a partir de això a cada casa o fan al seu gust.
I amb diferència a tots, l'arròs brut que pas de gust a l'any de menjar “l'arròs brut de matances”.

Ingredients per a 4 persones:
  • 700 g de carn variada (pollastre, faraona, colomí, guàtleres, costella de porc, conill…)
  • un fetge de conill o de pollastre
  • ½ ceba mitjana
  • 1 all
  • 1 tomàtiga
  • 100 g de mongetes tendres
  • 150 g d’esclata-sangs
  • uns brots de julivert
  • 5 cullerades d’oli d’oliva
  • 300 g d’arròs
  • uns brins de safrà
  • sal
  • pebre bo
  • 2 litres d’aigua
No fa falta posar tots els ingredients de carn i verdura mencionats, només uns quants, però com més se n'hi posin més gustós serà l'arròs. 

 

Preparació:
Tallau la carn a trossos regulars i salpebrau-la. Netejau les mongetes i els esclata-sangs i posau-los a degotar.
Pelau la ceba i picau-la ben fina.
Posau una olla al foc amb 2 litres d’aigua. Quan bulli, abaixau el foc al mínim.
Posau una greixonera al foc amb l’oli i sofregiu-hi la carn fins que sigui ben rossa. Incorporau-hi ara la ceba i coeu-la a poc foc. Al cap de 10 minuts, afegiu-hi la tomàtiga. Quan tengui un aspecte brillant, incorporau-hi els esclata-sangs i les mongetes i feis-ho coure 5 minuts més.
Abocau-hi ara l’aigua bullent i feis coure el conjunt al mínim.
Mentrestant, torrau el fetge. Picau l’all dins el morter. Afegiu-hi el safrà un poc torrat, el julivert trinxat i el fetge. Picau bé la mescla fins que es faci una pasta.
Quan la carn sigui pràcticament cuita, comprovau el punt de sal i rectificau si fos precís. Tirau-hi l’arròs. Al cap de 5 minuts, abocau-hi el contingut del morter i acabau de coure’l durant 5-7 minuts més (al vostre gust).

Podeu acompanyar-lo de rave, olives trencades, ravanets, pebre verd… A ca meva normalment sempre l'acompanyam amb pebre verd o ravanets.


4 comentarios:

  1. Hola Neus, a ca meva l'arros brut es fa cada Diumenge perquè agrada molt. Però personalment a mi m'agrada mes la paella perquè m'agrada menja ses cames de es crancs jajaja! Algun dia prepararé la teva recepta perquè normalment qui prepare l'arros brut a ca meva es el meu pare.
    Un peto!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Veig que te cuides be idò els cap de setmana jeje. Idò has de provar un dia de fer arros brut, es boníssim.
      A mi personalment crec que també m'agrada mes la paella i sobretot quan es melosa.
      Mira quina coincidència, a mi el que mes m'agrada també són les cames de cranca!!
      Un saludo amiga.

      Eliminar
  2. Hi ha mil de recetes d'aquest plat perque a cada casa te la seva. Algun dia probare de fer la teva. A veure si me surt bo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Marc, si com amb tot, cada casa ho fa a la seva manera. A cada lloc que l'he provar a estat diferent, tothom cuina amb els ingredients que mes agraden. A casa meva ja es diferent si el cuin jo que si el cuina mumare. :)

      Eliminar