Free Air Plane Cursors at www.totallyfreecursors.com

lunes, 24 de abril de 2017

HERBES

Les Herbes de Mallorca, tenen una gran tradició a les cases mallorquines. Es destil·len des de l’època medieval i encara avui tenen demanda, especialment després del cafè i el menjar.
Les Herbes s’obtenen de l’anís i de les plantes aromàtiques. 
Hi ha de tres tipus: dolces, seques i mesclades, aquestes últimes van sorgir com a resposta comercial, perquè els consumidors demanaven que es mesclessin quan les prenien als bars.

El color d’aquesta beguda va del verd a l’ambre, depenent de la seva intensitat i els matisos en els aromes.

Tot i que hi ha marques molt conegudes que es dediquen a l’elaboració de les herbes, com TÚNEL des del 1898 a Bunyola, són moltes les cases mallorquines que mantenen la tradició i elaboren aquesta beguda a casa, seguint la recepta i els trucs familiars.
Jo personalment m'agraden molt les herbes dolces, després de sopar, ho trob una beguda digestiva i boníssima.
Al meu poble, Cas Concos, son molt típiques, els cap de setmanes a l'hivern quan fa mal temps o no hi ha massa coses per fer, ens reunim tots a alguna casa o al bar, i feim horabaixa de herbes i "truc" que es un joc de cartes molt tradicional i divertit.
Normalment a les cases de Mallorca, sempre hi ha herbes, en dinars de amics, familiars.. quan s'acaba de dinar es sol treure juntament amb el postre, la botella d'herbes.
A jo personalment, m'agrada molt la marca Tunel.



8 comentarios:

  1. Lo millor de sa marca Tunel es sa botella, es molt chula. A jo també m'agraden ses dolces.

    ResponderEliminar
  2. hola neus, a jo en particular m'encanten ses herbes dolces, i sobretot ses de Tunel, una besada :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si, son les que solen agradar mes!! Que no faltin mai en haver sopat!! Un beso!!

      Eliminar
  3. Mmmmm bon producte mallorquí, és d'es pocs productes que encara puc prendre ja que és totalment vegetarià hahahha

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tens raó, aquest no el deixis de prendre mai!! jaja

      Eliminar
  4. Hola Neus tens tota la raó que serveixen com a digestiu després dels dinars a ca sa padrina per estar millor, una copa d'herbes es mel.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Es lo millor de tot, quan tornes de un bon sopar que estas molt ple.
      La beguda mes bona i digestiva en diferència. :)

      Eliminar